Je grijpkracht verhogen met deze work-outs

Grijpkracht is voor verschillende sporten van groot belang. Of je nu een rots, de kraag van een tegenstander of een tennisracket vastgrijpt, het hebben van een ongelooflijk sterke grip kan je een groot voordeel opleveren. Door standaard gewichtstrainingen te doen, bouw je van zelf al grijpkracht op maar om je kracht echt uitzonderlijk te maken,

Je Triceps trainen met Dumbells

De triceps, de spiergroep welke loopt langs de achterkant van je bovenarmen, zijn een goede spiergroep om te trainen met gewichten. Veel triceps oefeningen zijn lastig om uit te voeren zonder andere spiergroepen te belasten maar door gewichten te gebruiken kun je de triceps spiergroep makkelijk isoleren. Oefening 1 1. Ga met je voeten op

Hoe spiergroei stimuleren

Om spieren te kweken zul je meer moeten doen dan enkel gewichtstrainingen. Het dieet is een andere belangrijke rol waar je rekening mee moet houden als je grotere spieren wilt. Je spieren hebben brandstof nodig om zichzelf te herstellen en te kunnen groeien. Het kweken van spieren vereist zowel concentratie als motivatie. Houd je dus

Bodybuilding motivatie 2019

De eerste maand van 2019 zit er weer bijna op. Hoe staat het met jouw goede voornemens voor 2019? Hoe staat het met jouw bodybuilding doelen voor 2019? Zit je nog op schema of kan je toch even wat extra motivatie gebruiken om de eerste dipjes tegen te gaan? Bekijk dan zeker even onderstaand filmpje!

Jumping squats: zo doe je ze

Jumping Squats worden veel gebruikt door verschillende atleten om specifieke onderdelen van hun prestaties te verbeteren. Het is een plyometrische oefening wat betekent dat de oefening ontworpen is voor krachtige, snelle herhalingen. Met de volgende stappen zul je leren hoe je jumping squats kunt uitvoeren. 1. Ga met je voeten op zijn minst op heupbreedte

Snel energie krijgen voor je workout

Het is belangrijk om, voordat je begint aan een lichamelijke inspanning, je lichaam te voorzien van voldoende vloeistof en brandstof door het eten en drinken van de juiste voedingsmiddelen en drankjes. Wat je voor je workout eet heeft een invloed op je uithoudingsvermogen en helpt je met het bereiken van zichtbare resultaten op een veel