De borstkas oefening die je NIET mag vergeten

Wij krachtpatsers zijn eigenlijk allemaal hetzelfde. We zijn nu eenmaal gek op de bench press en de incline press. We doen deze oefeningen zo vaak dat we soms tijdelijk moeten stoppen om daadwerkelijk vooruitgang te boeken of blessures te voorkomen. De bench press is een fijne oefening maar het is niet de enige borstkas oefening

De beste 3 oefeningen voor een “Drainage Ditch” rug

De breedte van je rug, de grootte van je zijwaartse spieren en de ontwikkeling van je bovenrug zijn allen cruciaal voor een symmetrisch en goedgevormd lichaam. Er zijn talloze artikelen te vinden op het internet over deze onderwerpen. Maar hoe zit het met de dikte van je rug? Een zogeheten “drainage ditch” ziet er niet

5 vetverbrandende voedingsmiddelen die je stofwisseling stimuleren

1. Bruine rijst Bruine rijst is een volkoren rijst variant. Volkoren graanproducten zijn moeilijker te verteren dan verwerkte granen en helpen je lichaam daarom met het verbranden van vet. Bruine rijst bevat, in tegenstelling tot witte rijst, de vlies en de zemel welke de graan completeren. Het is daarnaast ook rijk aan proteïne, thiamine, cacium,

Je eigen weight gainer maken

Het maken van je eigen weight gainer is makkelijker dan je zou denken. Onthou goed dat de dagelijkse inname van je calorieën groter moet zijn dan het aantal calorieën dat je gedurende de dag verbrand. Als je iedere dag langer dan 30 minuten sport, kan het zijn dat je meer calorieën moet nuttigen. Door actief

Side press met een kettlebell

Veel mensen zijn bekend met de dumbbells in de sportschool maar er is nog een andere soort vrij gewicht genaamd de kettlebell. Het is een ronde verzwaarde bal met een handvat aan het uiteinde. Hieronder kun je lezen hoe je een side press oefening kunt uitvoeren als je wilt gewichtheffen met een kettlebell. Kies een

Zo behoud je je spiermassa

Droge spiermassa in het menselijk lichaam helpt met het efficiënter verbranden van calorieën, omzetten van vetten en voedsel naar energie en helpt bovendien met het versnellen van het metabolisme tijdens de rust. Iedereen weet over het algemeen wat nodig is om spiermassa te kweken maar vaak is de vraag, nadat de spiermassa eenmaal is opgebouwd,