Hoeveel setjes moet je doen van een oefening?

Hoeveel setjes per oefening is genoeg? Een enkel setje? Tien setjes? Ergens tussen in? In de meeste gevallen zal het optimale aantal setjes in het midden liggen maar zijn een aantal uitschieters aan beide kanten van het spectrum die trouw blijven aan hun keuze, zelfs als het mogelijk de verkeerde keuze is. Onderzoek en voorbeelden

4 Spullen die je altijd in je sporttas wil hebben

1. GEWICHTHEFSCHOENEN Een product dat zwaar onderschat wordt. Een goed setje gewichthefschoenen zorgen er vrijwel meteen voor dat je meer gewicht kunt heffen. De meeste exemplaren hebben een harde zool of zijn aan de onderkant helemaal plat. Hierdoor helpen de schoenen je met het opbouwen van kracht vanaf de grond waardoor je stabieler staat en

Vet verliezen en spiermassa behouden

De sleutel tot het verliezen van vet en het behouden van spiermassa is het combineren van cardio oefeningen met gewichtsoefeningen. De cardio oefeningen verbranden overtollig vet terwijl de gewichtsoefeningen de spieren trainen. Als je simpelweg op dieet gaat om vet te verliezen, verlies je ook spiermassa. Daarom is het belangrijk om oefeningen te doen die

Thuis je biceps trainen

De natte droom van elke man is om mooi gespierde armen te hebben. Je armen bestaan zoals je wel weet uit 2 grote spiergroepen, namelijk de biceps en de triceps. In dit artikel gaan we je helpen om je biceps thuis te trainen. Doe onderstaande oefeningen en je zal al snel een stijging in de

Het vergroten van je spierkracht

Spierkracht en de gezondheid van je spieren gaan hand in hand. Iedere keer als de één toeneemt, zal de ander hier ook van profiteren. Spierkracht bepaalt, in combinatie met het uithoudingsvermogen en flexibiliteit van de spieren, het algehele fysieke kunnen van een atleet. Hieronder tref je een aantal bekende technieken aan om je spierkracht te

Het trainen van droge Spiermassa

Vraag jij je af of je ooit eruit zou kunnen zien als Arnold Schwarzenegger of een van je favoriete atleten? Lees dan dit artikel en leer hoe je droge spiermassa kunt kweken. 1. Hef op regelmatige basis gewichten. Door regelmatig gewichten te heffen, verbrand je meer calorieën en vet waardoor je dus droge spiermassa creëert.