Het eten van magere proteïnen

Er is een reden waarom sportschool trainers de nadruk leggen op het toevoegen van veel magere proteïnen in je dieet: het helpt met het opbouwen van droge spiermassa. In plaats van het eten van hamburgers als bron van proteïnen, helpt het eten van magere proteïnen met het bouwen van spiermassa zonder het toevoegen van vet

Vet verliezen en spiermassa behouden

De sleutel tot het verliezen van vet en het behouden van spiermassa is het combineren van cardio oefeningen met gewichtsoefeningen. De cardio oefeningen verbranden overtollig vet terwijl de gewichtsoefeningen de spieren trainen. Als je simpelweg op dieet gaat om vet te verliezen, verlies je ook spiermassa. Daarom is het belangrijk om oefeningen te doen die

Het vergroten van je spierkracht

Spierkracht en de gezondheid van je spieren gaan hand in hand. Iedere keer als de één toeneemt, zal de ander hier ook van profiteren. Spierkracht bepaalt, in combinatie met het uithoudingsvermogen en flexibiliteit van de spieren, het algehele fysieke kunnen van een atleet. Hieronder tref je een aantal bekende technieken aan om je spierkracht te

Thuis je biceps trainen

De natte droom van elke man is om mooi gespierde armen te hebben. Je armen bestaan zoals je wel weet uit 2 grote spiergroepen, namelijk de biceps en de triceps. In dit artikel gaan we je helpen om je biceps thuis te trainen. Doe onderstaande oefeningen en je zal al snel een stijging in de

Het trainen van droge Spiermassa

Vraag jij je af of je ooit eruit zou kunnen zien als Arnold Schwarzenegger of een van je favoriete atleten? Lees dan dit artikel en leer hoe je droge spiermassa kunt kweken. 1. Hef op regelmatige basis gewichten. Door regelmatig gewichten te heffen, verbrand je meer calorieën en vet waardoor je dus droge spiermassa creëert.

Het opbouwen van je kuitspieren

Sterke, getrainde kuitspieren sieren de benen van zowel mannen als vrouwen. Maar je hoeft niet naar de sportschool te gaan of te investeren in dure apparaten om je kuitspieren op te bouwen. Seated calf raises in combinatie met standing calf raises, de twee belangrijkste oefeningen voor het trainen van kuitspieren, kunnen thuis met behulp van