5 Tips van Jay Cutler voor een massieve Triceps

jayTriceps Tip #1

Ik was niet gezegend met de beste genen als aan komt op triceps maar ik heb geleerd om het meeste uit mijn lichaamsbouw te halen. Houd er dan ook een open geest op na als het aankomt op het kiezen van oefeningen. Ik leerde al snel dat skullcrushers (lying triceps extensions) niet de enige oefening voor het trainen van triceps, ook al denken de meeste mensen van wel. Oefeningen met een roeikabel zijn ook erg gunstig voor het geven van vorm en volume aan je triceps. Het is slechts een kwestie van het vinden van de juiste positie voor je lichaamsbouw en je echt er toe zetten om je spieren een goede work-out te geven.

Triceps Tips #2:

Voor pushdowns geef ik de voorkeur aan het bewegen van de elleboog gewrichten als eenvoudige scharnieren en geen extra druk op deze te zetten. Wat zo mooi is aan het eerst uitvoeren van rope pushdowns is dat ze een uitstekende warming-up zijn voor de elleboog gewrichten welke na jaren bodybuilding vaak erg fragiel willen.

Triceps Tips #3

Dips zijn de absolute nummer 1 als het aankomt op het kweken van spiermassa voor de triceps. Ik ben persoonlijk niet een fan van het doen van dips voor de borstkas maar dat is slechts een mening. Ik voel dips altijd het meest in de triceps. De spierontwikkeling van Olympische gymnasten welke dagelijks in de ringen hangen en gebruik maken van het brugrek laten zien hoe effectief dip bewegingen kunnen van de triceps.

Triceps Tips #4

Ik ben van mening dat de one-arm pushdowns voor meer detail in mijn triceps hebben gezorgd en meer nadruk leggen op mijn hoefijzers. Ik gebruik een onderhandse grip en begin met mijn hand in de buurt van de tegenovergestelde deltaspier. Daarna trek ik de hendel neerwaarts naar mijn lichaam toe. Het effect is een kruising tussen een pushdown en een kickback. Enkelvoudige armspieroefeningen zijn altijd een goede manier om je biceps en triceps te trainen aangezien je je kunt richten op de samentrekking.

Triceps Tips #5

One-arm dumbbell extensions richten zich op de capitus longus. Dit is een aanvullende oefening welke een uitstekend effect heeft op de bloedsomloop in de triceps. Wanneer de arm in de hoogste positie is kan enkel de triceps gebruikt worden om het gewicht te bewegen. Het schakelt andere lichaamsdelen die stiekem een invloed hebben zoals bij pushdowns en dips.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *