Borstkas & Biceps blast workout

blast Deze snelle borstkas en biceps oefening maakt gebruikt van zware gewichten en een groot aantal herhalingen om maximale spiermassa te kweken. In het begin zal het verschil niet duidelijk merkbaar zijn maar in je borstkasspieren en biceps zul je na de workout een flink branderig gevoel ondervinden. Het doel is om alle herhalingen in één keer uit te voeren maar met een groot aantal herhalingen is dit niet altijd even makkelijk. Overweeg dan ook de rust-pauze techniek bij setjes met een groot volume.

Het deel van de workout dat zich richt op de borstkas bestaat uit lichaamsgewicht en weerstand elastiek oefeningen. Een aantal minuten trainen met de weerstand elastiek is alsnog erg intensief en twee minuten lang push-ups doen op de Bosu bal heeft een flinke impact op je borstkas en buikspieren. Net zoals mijn andere workouts richt ik me eigenlijk nooit op één spiergroep in het bijzonder. Het doel is om mij aan het einde van de workout genoeg uit te putten en je kunt van mij aannemen dat dit bij deze oefening zeker het geval zal zijn.

BELANGRIJK: De gewichten die hieronder voor de oefeningen worden aangeraden zijn de gewichten die voor mij comfortabel zijn. Zorg ervoor dat je een gewicht kiest die de oefening uitdagend genoeg maakt maar je ook in staat stelt om iedere herhaling op de juiste manier uit te voeren.

Geef deze workout eens een kans en laat ons weten hoe het je af is gegaan.

– Circuit 1 bestaat uit 3 setjes maar het aantal herhalingen, het gewicht en het aantal minuten trainen met de weerstand elastiek wordt in het derde setje aangepast.

Wordt Super Groot en Gespierd en Presteer Beter Dan Ooit Met de Rock Hard Challenge Workout.

– Circuit 2 bestaat uit 2 setjes

CIRCUIT 1

Eerste twee setjes:

1: Cable flyes: 1 minuut met de weerstand elastiek
2: Standing bicep curl: 40 herhalingen met een gewicht van 35 kg
3: Cable flyes: 1 minuut met de weerstand elastiek

Derde setje:

1: Standing bicep curl: 10 herhalingen met een gewicht van 55 kg en daarna 10 herhalingen met een gewicht van 45 kg. Houd het gewicht 5 seconden boven je hoofd vast.

2: Cable flyes: 2 minuut met de weerstand elastiek

CIRCUIT 2

Twee setjes:

1: Standing alternating cable bicep curls: 40 herhalingen met een gewicht van 25 kg
2: Wide grip push-ups op een Bosu Ball (platte kant naar boven): 2 minuten lang.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *