Burpee ladder workout

burpeeworkout

De Burpee is een kracht en conditie oefening die op het hele lichaam inwerkt. Je hebt er geen apparatuur of accessoires voor nodig en je kan een burpee workout steeds schalen zodat het ook voor geoefende sporters een uitdaging blijft. Het is ook perfect voor diegene die op zoek zijn om hun lichaamsbouw te verbeteren, maar niet de tijd of het geld hebben voor een lidmaatschap van een sportschool.

Wat is een Burpee

Om een burpee uit te voeren ga je als volgt te werk. Sta rechtop met je benen op schouderbreedte uit elkaar. Nu moet je hurken en tegelijk je benen naar achter gooien. Nu kom je plat op de grond te liggen, vervolgens druk je jezelf op en trek je je benen weer in. Nu bevind je jezelf in een squat positie, vervolgens spring je recht en met je handen boven je hoofd.

Volgend filmpje maakt het iets aanschouwelijker:

Burpee ladder workout

Eén enkele burpee uitvoeren is niet zo zwaar en zal ook niet veel invloed hebben op je lichaamsbouw. Ga je echter 100 burpee’s doen dan zul je al snel voelen dat deze workout je hele lichaam afmat. Daarom dat de ladder vorm zeer geschikt is om een uitdagende burpee workout op te stellen.

Begin met het uitvoeren van 10 burpee’s. Let hierbij dat je steeds een goede vorm houdt, dus liever iets trager maar met een perfecte vorm dan snel snel. Wanneer je je 10 burpee’s hebt gedaan neem je 60 seconden rust. Indien je niet in conditie bent mag je wat langer rust nemen. Vervolgens ga je 9 burpee’s uitvoeren en dan neem je weer wat rust. Zo ga je verder tot de laatste ronde waar je slechts 1 burpee hoeft te doen.

Het leuke is dat je dit kan gaan schalen. Voel je dat 10 rondes perfect lukt en nog weinig uitdaging vormt? Dan kan je het aantal rondes gaan opdrijven naar 15, 20, 25, .. enzoverder. Je kan ook een extra oefening gaan toevoegen bv 10 burpee’s + 10 push-ups, vervolgens 9 burpee’s + 9 push-ups, … Of ipv push-ups voeg je een paar honderd meter lopen toe. Wees creatief!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *