De Triceps Push-up

triceps-pushupEen triceps push-up is een oefening die zich richt op het trainen van de spieren aan de achterkant van je armen in plaats van je borstkas zoals bij normale push-ups het geval is. Dit betekent overigens niet dat triceps push-up oefeningen enkel je triceps trainen; in tegendeel zelfs, met een push-up oefening train je namelijk je gehele lichaam, ongeacht hoe je de oefening uitvoert.

1. Plaats jezelf in de klassieke push-up positie met je lichaam in een rechte lijn en je gewicht rustend op je handen en tenen.

2. Plaats je handen dicht bij elkaar – je duimen moeten bijna elkaar aanraken. Door je handen in deze positie te plaatsen, verplaats je de weerstand van je borstkas naar je triceps.

3. Houd je buikspieren strak gespannen, zodat je rug mooi recht blijft.

4. Laat jezelf langzaam zakken met je ellebogen naar binnen toe geplaatst. Als ze naar buiten steken, zal de weerstand naar je schouders en borstkas worden verplaatst.

5. Duw jezelf wanneer je lichaam slechts een paar centimeters van de grond verwijderd is terug naar de startpositie.

6. Herhaal deze oefening 8 tot 10 keer om een setje af te ronden en voer in totaal twee tot drie setjes uit. Voer deze triceps push-ups op zijn minst eenmaal per week uit om je armen te trainen en te verstevigen.



Reacties

  1. By Tim Prince

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *