Het eten van magere proteïnen

magere proteinenEr is een reden waarom sportschool trainers de nadruk leggen op het toevoegen van veel magere proteïnen in je dieet: het helpt met het opbouwen van droge spiermassa. In plaats van het eten van hamburgers als bron van proteïnen, helpt het eten van magere proteïnen met het bouwen van spiermassa zonder het toevoegen van vet aan je lichaam.

1. Veel mensen zijn verbaasd over het aantal proteïnen dat je vindt in een pak Barilla Plus pasta. Barilla Plus pasta is aangesterkt met bijna evenveel proteïnen als gehakt, namelijk 17 gram per portie van 100 gram, en bevat even weinig vet als een kippenborst filet, namelijk 3 gram. Daarnaast bevat het ook een slordige 7 gram vezels om je spijsverteringstelsel te stimuleren en Omega-3 vetzuren waarvan bewezen is dat zij helpen met het verbranden van vet.

2. Overweeg ook whey proteïnen. Het is belangrijk voor mannen om niet teveel proteïnen uit sojaproducten te nuttigen. Soja bevat estrogeen, een vrouwelijk hormoon, en is dus voor mannen niet bedoeld als belangrijkste bron van proteïnen. whey proteïnen, afkomstig uit melk, zijn een goede oplossing. Als je aan het gewichtsheffen bent, neem dan twee slokken van een whey proteïneshake. Hierdoor nuttig je ongeveer 50 gram magere proteïnen.

3. Kippenborst filets zijn goedkoop en ontzettend gezond. Snijd ze in reepjes en braad ze daarna in een pan met wat rode peper en teriyaki saus voor een snelle maaltijd.

4. Eieren, en dan met name eiwitten, zijn een belangrijke bron van proteïne. De dooier bevat daarentegen vet en cholesterol terwijl het eiwit een snel verwerkbare proteïne is. Je kunt zowel eiwitten in hele eieren als los in een pak kopen.



Reacties

  1. By erik

    Reply

  2. By ray

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *