Het vergroten van je spierkracht

spierkracht Spierkracht en de gezondheid van je spieren gaan hand in hand. Iedere keer als de één toeneemt, zal de ander hier ook van profiteren. Spierkracht bepaalt, in combinatie met het uithoudingsvermogen en flexibiliteit van de spieren, het algehele fysieke kunnen van een atleet. Hieronder tref je een aantal bekende technieken aan om je spierkracht te laten toenemen.

1. Stretch voor en na een trainingssessie. Trainers zeggen vaak dat een uitgerekte spier een sterke spier is en dat is niet zonder reden. Des te flexibeler jouw spieren zijn, des te meer ruimte deze heeft om zich uit te strekken. Dit leidt uiteindelijk weer tot een meer effectieve workout.

2. Til per setje een middelzwaar gewicht op en doe 6 tot 8 herhalingen. Het ontwikkelen van je spierkracht is een combinatie van het vergroten van je spiermassa en het laten toenemen van je uithoudingsvermogen. Naarmate je spieren groeien, zullen ze ook sterker worden.

3. Pas de juiste til techniek toe. Veel sportscholen bieden het advies van een professionele coach aan wanneer je je inschrijft. Door je lichaam op de juiste plaats te positioneren, isoleer je de spiergroep waardoor je je enkel op deze spiergroep concentreert en ook de kans op letsels van andere lichaamsdelen voorkomt.

4. Adem uit wanneer je het gewicht optilt en adem langzaam in wanneer je deze loslaat. Het is wellicht makkelijker wanneer je je adem in snelle puffen uitblaast wanneer je snelle herhalingen uitvoert.

5. Drink voldoende water. 75% van je spieren bestaat uit water en 20% uit proteïnen. Water is noodzakelijk voor het soepel functioneren en de groei van je spieren.

6. Verspreid je maaltijden over de dag. Overweeg om vijf tot zes kleine maaltijden in plaats van drie grote maaltijden te nuttigen. Door je spieren regelmatig van brandstof te voorzien, vergroot je het uithoudingsvermogen van de spieren.



Reacties

  1. Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *