Meer gewicht squatten? Zit neer

Meer gewicht squatten? Zit neer Wil je het gewicht dat je kan squatten verhogen maar zit je vast kwa gewicht? Zet je dan gewoon neer, zo eenvoudig is het. Door een bench of een box te gebruiken en neer te gaan zitten voorkom je het zwakke punt dat bijna iedereen onderaan in zijn/haar squat heeft. Sta recht met de bench of box achter jou en ga dan gewoon zitten.

Wanneer je achterwerk de bench/box raakt, sta je opnieuw recht. Bij een klassieke squat pauzeer je heel even op het diepste punt waardoor je een heel korte stretch hebt in je spieren en je zo momentum creeërt om opnieuw recht te staan. Bij het gebruik van een bench/box heb je deze korte strech niet waardoor je meer beroep zal moeten doen op je bilspieren en hamstrings om opnieuw recht te staan.

Enkele tips om je squat beweging verder te perfectioneren:

1. Wanneer je op de bench/box zit leun dan niet voorwaarts om opnieuw recht te staan. Span je core goed aan en sta zo recht mogelijk opnieuw recht. Als je voorwaarts leunt bij het gebruik van een box zal je dit ook gaan doen als je de box niet meer nodig hebt. Maakt dus een gewoonte van je squats zo recht mogelijk uit te voeren!

2. Probeer een bench/box te gebruiken die laag genoeg is zodat als je neerzit je achterwerk toch net lager komt dan je kniën. Op deze manier simuleer je de “normale” squat positie waardoor de overschakeling van de squat met box naar een squat zonder box geen probleem zal opleveren.



Reacties

  1. Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *