Phil Heath’s beste tips voor het trainen van je armspieren

phil 1 Train je biceps en triceps tegelijkertijd. Begin met het trainen van je zwakste spieren – op dit punt heb je namelijk meer kracht en energie. Je zult zien dat ik altijd eerst de biceps voor de triceps train. De reden hiertoe is dat mijn triceps sneller groeien dan mijn biceps.

2. Het grootste voordeel van op jezelf trainen is dat ik alles op mijn eigen manier en op mijn eigen tempo kan doen. Ik weet precies wat het beste is voor mijn armen en ik hoef nooit op iemand anders te wachten.

3. Standing dumbbell curls zijn altijd een belangrijke oefening in mijn biceps trainingsschema. Deze oefening geeft je veel bewegingsvrijheid en de mogelijkheid om beide armen los van elkaar te curlen.

4. Wanneer ik dumbbells curls uitvoer, wissel ik niet per herhaling af. Ik wissel per vijf herhalingen. Ik doe dus eerst vijf herhalingen met de rechter zijde, vervolgens vijf herhalingen met de linker zijde, daarna weer vijf herhalingen met de rechter zijde en zo voorts. Op deze manier krijgt iedere zijde een langere tijd om te rusten tijdens het uitvoeren van een setje waardoor ik meer herhalingen kan uitvoeren. Daarnaast kun je, door niet iedere herhaling te wisselen, meer focus leggen op het trainen van een arm in het bijzonder.

5. Het is belangrijk bij het uitvoeren van curls dat je de negatieve helft van je herhalingen beheerst uitvoert. Laat het gewicht langzaam zakken. Vergeet niet dat je op dat moment ook je spiervezels traint.

6. De vorm van je armen, zoals hoe hoog je biceps eruit zien, wordt grotendeels bepaald door je genen. Maar je kunt zeker een aantal punten accentueren. Persoonlijk kies ik er voor om meer nadruk te leggen op het samentrekken van mijn armen door deze langer in deze positie vast te houden zodat de toppen van mijn armspieren er echt uit springen.

7. Veel van de zaken die armen er geweldig uit laten zien zijn alle losse en vreemde details, zoals strepen op je armen, welke je enkel kunt krijgen door het volgen van het juiste dieet en door middel van cardio-oefeningen. Staar je niet blind op afmetingen. Een dikke, vadsige arm is bij lange na niet zo indrukwekkend als een afgetrainde, minder dikke arm.

8. Houd jezelf in balans tijdens het uitvoeren van concentration curls zodat de elleboog van de arm waarmee je de oefening uitvoert niet beweegt. Ik druk mijzelf bijvoorbeeld tegen een rek met dumbbells.

9. Ik streef ernaar om mijn armen zo gelijk mogelijk te krijgen. Er zijn maar weinig bodybuilders die perfect symmetrische armen hebben maar ik denk dat het belangrijk is om altijd een perfecte symmetrie tussen je linker- en je rechterarm na te jagen.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *