Snel energie krijgen voor je workout

eergieHet is belangrijk om, voordat je begint aan een lichamelijke inspanning, je lichaam te voorzien van voldoende vloeistof en brandstof door het eten en drinken van de juiste voedingsmiddelen en drankjes. Wat je voor je workout eet heeft een invloed op je uithoudingsvermogen en helpt je met het bereiken van zichtbare resultaten op een veel kortere termijn. Ga niet naar de sportschool met een lege maag. Pas een gezond eetpatroon toe om je energielevels op een hoogtepunt te brengen voordat je begint aan een intensieve workout.

Zorg ervoor dat je lichaam voldoende gehydrateerd is. Experts adviseren om iedere dag genoeg water te drinken zodat je urine een lichtgele kleur behoudt. Urine dat donker van kleur is wijst op uitdroging en uitdroging is de belangrijkste oorzaak van vermoeide spieren. Vergeet dus niet genoeg water te drinken voordat je aan je training begint.

Drink voordat je begint aan je workout een grote tas koffie. Uit onderzoek is gebleken dat cafeïne vermoeidheid van de spieren door sporten belet. Bovendien helpt het ook met het verbeteren van je uithoudingsvermogen. Probeer de volgende keer minimaal een uur van te voren een kopje koffie te drinken en ervaar zelf hoe je energieniveau omhoog schiet.

Probeer een energiedrankje. Energiedrankjes zoals Getorade zijn ideaal voor duursporten. Zij geven het lichaam glucose – een natuurlijke bron van energie – om je te helpen met het op volle kracht afronden van jouw workout. Dus, als jouw workout langer dan 60 minuten duurt, neem dan een slok van een energiedrankje om je energieniveau op peil te houden.

Voorzie je lichaam van brandstof door minimaal een uur voor de workout proteïnen en koolhydraten te nuttigen. Een pasta aangevuld met magere kipfilet in een magere saus is een ideale maaltijd voor het sporten. De pasta geeft je lichaam de brandstof die het nodig heeft om de workout uit te voeren. De proteïne geeft je lichaam een verzadigd gevoel, zonder dat deze je zwaarder maakt. Je kunt ook je lichaam opladen met voedingsmiddelen als bananen, pindakaas en meergranen toasts ter voorbereiding op een intensieve workout.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *