Twee stappen voor een indrukwekkende Biceps

bicep-chinup De barbell curl is niet zo multifunctioneel als de bench press, deadlift of squat, maar je kunt niet ontkennen dat de curl bij veel mannen tot één van de favorieten behoort. Des te meer gewicht je kunt dragen, des te groter je biceps kan groeien. Volg deze tips om binnen de kortst mogelijke tijd een aantal pondjes aan je curls, en dus een aantal centimeters aan je armen toe te voegen.

1) DOE MEER CHIN UPS
Voer tussen iedere set oefeningen een setje chin up oefeningen uit, ongeacht wat voor workout je aan het doen bent. Ideaal is om per set drie tot vijf perfecte herhalingen uit te voeren, waarbij de kin dus boven de stang uit komt. Chin ups met de palmen van je hand naar je toe gericht zorgen ervoor dat je biceps spieren zich afzetten tegen je gewicht. Dit zorgt voor veel meer inspanning dan een curl – het is dan ook geen wonder dat deze oefening de biceps spieren goed stimuleert.

2) VERTRAAG JE BEWEGINGEN
Neem voor iedere herhaling drie tot vijf seconden de tijd om af te zakken. Je zult vaak tegenkomen dat dit deel van de curl oefening, het terugkeren naar de beginpositie, het “negatieve” deel van de oefening wordt genoemd. Door het negatieve deel van de curl te beheersen, leer je jezelf extra kracht in de omschakeling aan de onderkant van de lift aan.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *