Vet verliezen en spiermassa behouden

vet verliezenDe sleutel tot het verliezen van vet en het behouden van spiermassa is het combineren van cardio oefeningen met gewichtsoefeningen. De cardio oefeningen verbranden overtollig vet terwijl de gewichtsoefeningen de spieren trainen. Als je simpelweg op dieet gaat om vet te verliezen, verlies je ook spiermassa. Daarom is het belangrijk om oefeningen te doen die je spiermassa intact houden en voorkomen dat dat het afsterft.

1. Eet voldoende groenten, fruit en mager vlees. Verminder je inname van calorieën minimaal met 500 calorieën per dag om ongeveer per twee weken een kilo te verliezen. Vermijd vet voedsel en junk food, welke alleen maar meer vet aan je lichaam toevoegen. Gezond voedsel zoals groenten helpt met het verliezen van vet terwijl de proteïnen helpen met het ontwikkelen van spieren.

2. Spendeer regelmatig 30 tot 60 minuten aan cardio oefeningen als joggen, zwemmen en fietsen. Probeer dit zo vaak mogelijk te doen.

3. Doe gewichtstrainingen om de spieren in de armen en het bovenlichaam intact te houden. Push-ups en gewichtheffen zijn twee goede manieren om zowel spieren te behouden als extra spieren te kweken. Push-ups zorgen ook voor het behoud van de spieren in de borstkas. Doe voor de beste resultaten ongeveer drie keer per week 15 herhalingen van deze oefeningen. Begin met gewichten van 2,5 kilogram en pas dit naarmate je gewend raakt aan de oefening aan.

4. Train je kernspieren om deze te ontwikkelen en intact te houden. Crunches en sit-ups zijn al jaren de buikspieroefeningen naar keuze welke je helpen met het behouden van je spiermassa en het verbranden van overtollige lagen vet rondom je buik. Doe minstens drie keer per week 20 tot 30 herhalingen.

5. Behoud tot slot de spieren in je onderlichaam door squats, lunges en leg lifts uit te voeren. Van deze drie oefeningen zijn allen bewezen dat ze helpen met het ontwikkelen van spieren in de dijbenen, heupen en billen. Ongeveer 15 herhalingen van iedere oefening is genoeg om je natuurlijke spiermassa te behouden. Houd voor extra weerstand gewichten van 2,5 kilogram in je handen vast.



Reacties

  1. By Robert Hagendijk

    Reply

  2. By Carlo De Smet

    Reply

  3. By Chris Happe

    Reply

  4. By Raymond Jansen

    Reply

  5. Reply

  6. By Michelle

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *