Zo behoud je je spiermassa

spiermassaDroge spiermassa in het menselijk lichaam helpt met het efficiënter verbranden van calorieën, omzetten van vetten en voedsel naar energie en helpt bovendien met het versnellen van het metabolisme tijdens de rust. Iedereen weet over het algemeen wat nodig is om spiermassa te kweken maar vaak is de vraag, nadat de spiermassa eenmaal is opgebouwd, hoe je deze kunt behouden. Het behouden van spiermassa is een kwestie van een balans vinden tussen dieet en sporten om zo de spiermassa die je hebt verkregen niet te verliezen.

Zorg tijdens je work-out voor het “schockeren” van je spieren. Nadat je spiermassa hebt opgebouwd, betekent dat je, om deze spiermassa te behouden, moet voorkomen dat je een plafond bereikt met je huidige trainingsschema door de oefeningen op een andere manier uit te voeren of afzonderlijke oefeningen te doen die gebruik maken van dezelfde spiergroepen. Negatieve herhalingen, weerstandstraining en circuit training kunnen helpen met het “schockeren” van de spieren waardoor deze zich continu in een progressieve stand in plaats van een regressieve stand bevinden.

Stabiliseer de dagelijkse inname van calorieën. Wanneer je spiermassa probeert te behouden, is het niet alleen belangrijk om iedere dag hetzelfde aantal calorieën te nuttigen maar ook op een constant tijdstip te eten. Het is aan te raden om gedurende de dag om de 2 – 3 uur een maaltijd te nuttigen (dit komt neer op 5 tot 6 kleine maaltijden op een dag). Hierdoor voorkom je dat je lichaam in een honger stand terecht komt. Wanneer het lichaam aan het uithongeren is, zullen zelfs de meest belangrijke proteïnen (je spieren) worden afgebroken voor energie. Bovendien slaat het lichaam dan meer voedingsstoffen in omdat het niet weet wanneer de volgende maaltijd gegeten wordt.

Eet enkel de beste proteïnen. proteïne is een belangrijke bouwstof voor het onderhoud van het lichaam en in het bijzonder de spieren. Gelukkig vinden we het in veel van de dingen die we op dagelijkse basis eten terug zoals eieren, groenten, bonen, spruiten, noten en zelfs in talloze zuivelproducten.

Warm het huis op. Een studie van de Universiteit van Florida en de Juntendo Universiteit in Japan hebben laten zien dat zelfs wanneer spieren niet kunnen bewegen spieratrofie voorkomen kan worden door hitte. Het verwarmen van je spieren helpt met het stimuleren van de circulatie in dat deel van de lichaam dus denk er over na om in plaats van de air conditioner in de zomer aan te zetten ‘s nachts de verwarming aan te laten om de lucht warm te houden.

Overweeg het beginnen met gewicht training. Als je al een schema volgt, dan is het het beste om hier mee door te gaan. Om je spieren te stimuleren tot groeien hebben zij een fysieke uitdaging nodig zodat zij hun huidige massa behouden. Je kunt je spieren uit dagen door iedere paar work-out sessies je capaciteit om gewicht te heffen te maximaliseren. Dit is een uitstekende manier om spiermassa te behouden.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *