Zo squat je op de juiste manier

squatten Squats zijn de meest effectieve oefening voor het trainen van je benen en billen. De squat is een oefening die de meeste mensen kunnen uitvoeren en afhankelijk van jouw mate van fitheid kan worden aangepast. Squats kunnen zowel met of zonder gewichten worden uitgevoerd. Voor de beste resultaten is het aan te raden om twee tot drie keer per week squat oefeningen uit te voeren.

1. Ga met je voeten op schouderbreedte uit elkaar staan. Kies gewichten die een uitdaging zijn maar tevens ook niet te zwaar zijn.

2. Blijf met je voeten stevig op de vloer staan, houd je rug recht en kijk recht vooruit.

3. Laat langzaam je lichaam zakken en buig door je benen. Zorg ervoor dat je niet naar voren leunt. Voorkom dat je knieën voorbij je tenen komen. Blijf doorgaan met zakken totdat je je in een zittende positie bevindt.

4. Nadat je een volledige squat oefening hebt uitgevoerd, kun je je lichaam weer omhoog bewegen naar je startpositie. Voer twee setjes van 10 tot 15 herhalingen uit.



Reacties

  1. By David van Der Linden

    Reply

  2. By Maria

    Reply

  3. By Lars Hout

    Reply

  4. By Hans Ruuls

    Reply

  5. Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *