Deadliften met losse dumbells

Deadlifts zijn een goede manier om je hamstrings, de achterzijde van je benen, te trainen. Let echter goed op want wanneer je deze oefening verkeerd uitvoert, kun je je rug ernstige schade toe brengen. Maak gebruik van relatief lichte gewichten en let goed op de houding van je rug. Instructies Doe een warming-up van minstens

5 voedingsmiddelen die je helpen vet te verbranden

1. Bruine rijst Bruine rijst is een volkoren rijst variant. Volkoren graanproducten zijn moeilijker te verteren dan verwerkte granen en helpen je lichaam daarom met het verbranden van vet. Bruine rijst bevat, in tegenstelling tot witte rijst, de vlies en de zemel welke de graan completeren. Het is daarnaast ook rijk aan proteïne, thiamine, cacium,

Instagram Inspiratie: Nyle Nayga

Regelmatig struinen wij social media af naar bronnen van inspiratie. Zo liepen wij ook tegen het account van Nyle Nayga. Een amerikaanse jongen die door middel van wetenschap zijn fysiek verbeterd. En daar lijkt hij behoorlijk succesvol in te zijn. Neem een kijkje op zijn instagram account en hopelijk doe je wat inspiratie op om

Met muziek ga je harder, maar waarom?

Stel je eens voor, in alle stilte je training doen. Hoe zou dat zijn? Zelf moeten wij er niet aan denken maar goed, ieder heeft zo zijn voorkeur. In de loop der jaren zijn er onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat muziek tijdens je training voordelen met zich mee neemt. Daarom delen wij er hieronder een

Weighted Crunches: Zo doe je ze

Eén onderdeel van een degelijk work-out schema is het werken aan je buikspieren. Een manier om dit te doen, is het uitvoeren van weighted crunches. Wanneer je deze juist uitvoert, zijn deze oefeningen een krachtige methode voor het versterken van je buikspieren op een manier waarop dit niet zal lukken met simpele floor crunches. Bepaal

Je Triceps trainen met Dumbells

De triceps, de spiergroep welke loopt langs de achterkant van je bovenarmen, zijn een goede spiergroep om te trainen met gewichten. Veel triceps oefeningen zijn lastig om uit te voeren zonder andere spiergroepen te belasten maar door gewichten te gebruiken kun je de triceps spiergroep makkelijk isoleren. Oefening 1 1. Ga met je voeten op